Ukryj komunikat X TA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIE zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji o celu ich wykorzystania i możliwości zmiany ustawień cookie znajdziesz w naszej Polityce prywatności
Strona główna O nas Aktualności Motoryzacyjny unikat w stajni La Squadra

Motoryzacyjny unikat w stajni La Squadra

Katowicka Grupa Pietrzak, dealer m. in. marki Alpine, może pochwalić się historycznym modelem tego auta. Pod dachem, należącej do niej galerii La Squadra fani motoryzacji i legendarnej francuskiej marki mają szansę podziwiać prawdziwą perełkę – oryginalny model, który w 1974 r. „zwyciężył” w Radzie Maroka!

 

Odrestaurowany do perfekcyjnego stanu unikat jest jednym z dziewięciu fabrycznych Alpine-Renault A110 w specyfikacji Grupy 4, przygotowanych w sezonie rajdowym 1974! Zdobiący salon La Squadra egzemplarz to m. in. zwycięzca Rajdu Maroka ’74 i uczestnik Rajdu Safari ’75.  - To absolutnie unikalny samochód, którego nie sposób traktować wyłącznie w kategoriach wytworu przemysłu motoryzacyjnego. To znacznie więcej, jego historia, finezja i moc sprawiają, że mamy wrażenie obcowania z ponadczasowym dziełem sztuki. Pragniemy, aby nasze odczucia mogły stać się udziałem wszystkich fanów motoryzacji i wielbicieli marki Alpine, dlatego serdecznie zapraszamy na bliskie spotkanie z tym wyjątkowym modelem w naszym salonie – mówi Mateusz Widuch, marketing manager Alpine Katowice.

Samochód można podziwiać w galerii La Squadra od wtorku do niedzieli w godzinach 12.00-20.00.

W Rajdzie Maroka w 1974 r. zmierzyły się dwa fabryczne Alpine-Renault A110 1800. Tym, o numerze rejestracyjnym 2005 HS 76 jechała francusko-belgijska załoga: Jean-Pierre Nicolas i Christian Delferrier. Ten afrykański maraton to morderczy wysiłek zarówno dla kierowców, jak i dla aut. Ostatecznie to właśnie Nicolas i Delferrier poradzili sobie w nim najlepiej, nie dość, że zwyciężyli, to na metę przybyli o ponad 16 minut przed zdobywcami drugiego miejsca.

Rok później ten sam egzemplarz Alpine został wystawiony w 23. Rajdzie Safari. W kokpicie zasiedli Jean-Luc Thérier i Michel Vial. Mimo specjalnych przygotowań do najtrudniejszej imprezy w rajdowym kalendarzu próba podboju Afryki Wschodniej nie powiodła się – w tumanach kurzu o konsystencji pudru zatarł się silnik. Na tym zakończyła się fabryczna kariera tego auta.

W styczniu 1977 r. uszkodzony model stał się własnością Fina - Timo Mäkelä, który kupił go w Dieppe wraz z niedużym zestawem części zamiennych. Auto z każdym kolejnym kierowcą przechodziło coraz głębszą metamorfozę. Jeździło w rallycrossie i w wyścigach na lodzie. Po zakończeniu wyczynowej kariery długo nie było chętnych do sfinansowania renowacji wyjątkowego modelu.

Do poprzedniego właściciela trafił ponownie w 2014 r. Po fabrycznej rajdówce niemal nie było śladu... Do stanu wizualnego i technicznego sprzed Rajdu Maroka 1974 udało się samochód doprowadzić dzięki żmudnemu procesowi restauracji. Elementy, których odnowienie lub zakup były niemożliwe – zostały pieczołowicie odtworzone. W efekcie powstał samochód, który w każdym detalu wygląda identycznie z pierwowzorem, a jakby tego było mało, nie tylko wygląda, ale także jeździ jak nowy.

Inne aktualności
Riva na targach Boot Düsseldorf 2025 Grupa Pietrzak oficjalnym partnerem GKS Katowice
Pokaż wszystkie aktualności

Grupa Pietrzak - skontaktuj się z nami.

Alpine Warszawa

Alpine Katowice

Renault Katowice

Renault Świętochłowice

Renault Jaworzno

Renault Rybnik

Dacia Katowice

Dacia Świętochłowice

Dacia Jaworzno

Dacia Rybnik

Peugeot Auto Dealer Katowice

Maserati Pietrzak

Ferrari Warszawa

Ferrari Katowice

Koenigsegg Katowice

Bugatti Katowice

Pagani Warszawa

Opel Pietrzak Katowice