Dodano 18.07.2025
Nowy Bigster to największa premiera na polskim rynku SUV-ów w tym sezonie. Do gamy Dacii dołączył jako większy brat Dustera: modelu, który od lat cieszy się ogromną popularnością na naszym rynku. Łączy je wyjątkowo korzystny stosunek ceny do jakości, ale w kluczowych cechach modele te się od siebie różnią. Zobacz, który został stworzony z myślą o Tobie!
Duster zdążył dowieść swojej wartości na polskim rynku. Pod obecną na polskim rynku od 2010 r. nazwą od zeszłego roku figuruje całkowicie nowa, trzecia generacja modelu. Niezmiennie pozostaje synonimem przystępnego SUV-a o konkretnych przewagach zarówno w mieście, jak i w terenie. Jego gabaryty pozycjonują go w segmencie subkompaktów (długość 4,34 m) i ułatwiają kierowcy nawigowanie w garażach, centrach miast, ale również podczas rekreacyjnych wypadów w las czy nad jezioro.
Duster dostępny jest zarówno z napędem na jedną oś, jak i ze skutecznie radzącym sobie w trudnych warunkach układem 4x4. Oferta silników obejmuje oszczędne jednostki benzynowe (również z fabryczną instalacją LPG, która cieszy się w Polsce dużym zainteresowaniem) oraz pełną hybrydę, która łączy wyjątkowo niskie zużycie paliwa z cichą i płynną jazdą w mieście.
Zwarte, pozbawione zbędnych ozdobników nadwozie Dustera symbolizuje topowy poziom bezpieczeństwa, praktyczność (bagażnik o pojemności 594 l) oraz siłę (możliwość ciągnięcia przyczep do 1500 kg). Klucz do sukcesu tego modelu na polskim rynku jest prosty do zrozumienia: żaden inny samochód nie oferuje tak wiele przy tej cenie i wielkości!
Z całkowicie nowym Bigsterem Dacia debiutuje w segmencie SUV-ów kompaktowej wielkości. To model wprowadzający dobrze znane założenia marki, które zagwarantowały już jej pozycję jednego z liderów polskiego rynku Klientów indywidualnych, do aut o jeden rozmiar większych.
Bigster mierzy 4,57 m długości, którą wykorzystuje do zagwarantowania jeszcze większej przestrzeni w drugim rzędzie siedzeń oraz bagażniku o pojemności aż 667 l (o 73 l więcej niż w Dusterze). Idealnie, jeśli Twoja rodzina, firma lub sprzęt sportowy potrzebują więcej miejsca!
Jako model pozycjonowany o klasę wyżej, od Dustera różni się nie tylko wielkością, ale i wyposażeniem. Wśród elementów, których nie znajdziemy w pozostałych modelach Dacii, zwracamy uwagę na panoramiczny dach, kamerę 360°, 10-calowy ekran multimedialny z nowym interfejsem, dwustrefową klimatyzację, nowy system Easy Fold do składania siedzeń oraz elektrycznie otwieraną klapę bagażnika.
Nowa specyfika modelu przyniosła również nowości pod maską. Należy do nich wersja ECO-G 140 (cechująca się rewelacyjną ekonomiką miękka hybryda z fabryczną instalacją gazową) oraz pełna hybryda o mocy 155 KM. Podobnie jak Duster, występuje w wariantach z napędem na jedną oś oraz 4x4.
Bigster przesunął limit tego, co możliwe w Dacii. To jeszcze bardziej komfortowy samochód z przestronniejszym wnętrzem, lepszą izolacją akustyczną i bogatszym wyposażeniem, ale nadal w stu procentach skupiony na wartościach samochodów tej marki: przystępnej cenie (już od 99 900 zł), solidnym wykonaniu i funkcjonalności.
Z tego powodu zarówno Duster, jak i Bigster to wyjątkowo korzystne propozycje na polskim rynku SUV-ów, nie tylko pod względem oferty tu i teraz, ale również wartości rezydualnej.
Duster to wybór dla Ciebie, jeśli nie potrzebujesz maksymalnie dużej przestrzeni i docenisz mniejsze wymiary zewnętrzne przy niższej cenie. Bigster to natomiast nowa opcja dla osób, które wymagają większej przestrzeni i większego komfortu – za tylko trochę większą cenę.
Przed podjęciem decyzji najlepiej samodzielnie odbyć jazdy testowe w salonach Dacii Grupy Pietrzak w Katowicach, Jaworznie, Świętochłowicach i Rybniku. Umów się na jazdę testową i przekonaj się sam, który wybór jest najlepszy dla Ciebie!
Zadzwoń i dowiedz się więcej: