Dodano 04.09.2025
Jak mało który producent samochodów Dacia rozumie realne potrzeby polskich kierowców. Wyniki sprzedaży pokazują, że potrafi przełożyć te kompetencje również na innowacyjny świat elektromobilności. Pierwszy całkowicie elektryczny model tej marki, Dacia Spring, rzucił wyzwanie gigantom i stał się rynkowym numerem 1 wśród Polaków!
Jeszcze kilka lat temu samochody elektryczne kojarzyły się przede wszystkim z wysokimi cenami i niskim zasięgiem: wymagały dużo, a dawały mało w zamian. Teraz do tego segmentu dołącza Dacia i wywraca zasady gry do góry nogami.
Miejski Spring dostępny w salonach Grupy Pietrzak już od 315 zł miesięcznie (zobacz ofertę - link) odpowiada na najważniejsze potrzeby, ale i wyzwania, jakie stawiane są przed samochodami w miastach w obecnych czasach. Czyni on z napędu elektrycznego wymierną przewagę: wykorzystuje go, by stworzyć samochód bezkonkurencyjnie tani i bezkompromisowo prosty w użytkowaniu.
Debiut Dacii w świecie elektromobilności oznacza, że samochody elektryczne przestały być zarezerwowane dla wybranych i ich realne zalety docenia coraz więcej Polaków.
Liczby mówią same za siebie: w pierwszym półroczu 2025 roku w Polsce zarejestrowano 10 507 aut Dacii, co oznacza wzrost o 15% w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim. Marka utrzymała się tym samym w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych producentów samochodów osobowych w Polsce. Tendencję wzrostową jeszcze mocniej widać wśród klientów indywidualnych: 6098 rejestracji i wzrost o 32% dały Dacii piąte miejsce na rynku.
Największą sensacją okazał się jednak Spring. Pierwszy elektryk marki zanotował wzrost rejestracji o 419%, co pozwoliło mu zdobyć tytuł najczęściej wybieranego w Polsce przez klientów indywidualnych samochodu bez silnika spalinowego.
Dlaczego Spring przyciąga tak wielu kierowców? To nie tylko najtańszy samochód elektryczny na rynku, ale też jeden z najtańszych w ogóle: jego cena katalogowa startuje od poziomu, który wcześniej wydawał się nieosiągalny dla aut z napędem tego typu.
A to dopiero początek korzyści: na bezkonkurencyjnie niskie koszty użytkowania wpływa trwała i praktycznie bezobsługowa konstrukcja oraz bonusy w miastach wynikające z polskiej Ustawy o elektromobilności: możliwość bezpłatnego parkowania, korzystania z buspasów i wjazdu do powstających już na terenie całego kraju Stref Czystego Transportu. Spring nie tylko oszczędza środowisko, ale też czas i portfel użytkownika.
Pomimo ultra-kompaktowych wymiarów zewnętrznych, które w mieście okazują się na wagę złota, w środku to nadal pełnoprawna Dacia: dobrze wyposażona, solidna, a przede wszystkim praktyczna. Znajdziemy tu bagażnik o pojemności 308 l (w wersji Cargo nawet 1085 l), funkcjonalne rozwiązania zwiększające możliwości wykorzystania tej przestrzeni oraz najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa.
Dacia od dawna udowadnia, że potrafi celnie wyczuć rynkowe trendy i błyskawicznie reagować na potrzeby klientów ze swoich strategicznych rynków, w tym Polski. W 2025 r. do ofensywy na drugim końcu gamy wkroczył całkowicie nowy SUV – Dacia Bigster, który od razu zdobył ogromną popularność wśród Polaków. Aż 59% nabywców wybiera hybrydową wersję Hybrid 155, a 16% decyduje się na miękką hybrydę Mild Hybrid 130 z napędem 4×4.
Dacia przyczynia się do poprawy jakości powietrza nie tylko poprzez elektryfikację swoich napędów: niesłabnącą popularnością cieszą się modele z fabryczną instalacją LPG, które łączą obniżoną emisję niepożądanych substancji z niskimi kosztami eksploatacji w dobrze znanej Polakom formie.
Dacia Spring udowadnia, że elektromobilność jest dostępna dla każdego. Przekonaj się sam, że również dla Ciebie! Sprawdź elektryczne i hybrydowe modele Dacii w salonach Grupy Pietrzak i umów się na jazdę testową już dzisiaj – nasi specjaliści czekają na Ciebie w czterech miastach: