Podobnie jak pierwowzór, model Renault 4 także doczekał się wersji dostawczej – w pełni elektrycznej i gotowej do wsparcia niejednego biznesu.
O ile hasła „dostawy ostatniego kilometra” i „miejska elektromobilność” nie chwytają za serce, to pojazdy, które powstają w ich wyniku, już zdecydowanie tak! Nowe Renault 4 E-Tech Van to połączenie najnowszych trendów z pięknym designem wynikającym wprost z bogatej historii. Elektryczny dostawczak póki co dostępny jest wyłącznie we Francji, ale tylko na niego spójrzcie!
Elektromobilność wprowadza na ulice naszych miast nie tylko czystsze powietrze, ale też więcej stylu. Elektryczne nowości Renault znajdują go w bogatej historii designu tej marki. Pierwsze modele 4 i 5 przez dekady uchodziły za szczytowe osiągnięcie wzornictwa przemysłowego francuskiej motoryzacji. Teraz projektantom Renault udała się sztuka przywrócenia ich ducha w na wskroś nowoczesnej, ale nadal wywołującej ten sam efekt na drodze formie.
Doskonale znana z francuskich miast i wsi „czwórka” była w istocie modelem użytkowym, więc wielki plan jej wskrzeszania nie byłby kompletny bez wersji dostawczej. Taka była droga do powstania Renault 4 E-Tech Van, który zdecydowanie nie wygląda jak zwykły van.
Model oferowany jest w wersjach Société Réversible i Société Van, czyli bez tylnej kanapy, za to z pełnoprawną przestrzenią ładunkową. Zamiast tylnych siedzeń: antypoślizgowa mata, uchwyty mocujące i sprytnie wykorzystana podłoga, np. na przewody do ładowania.
Przestrzeń użytkowa oddzielona jest kratką, a konstrukcja została przemyślana z myślą o wygodnym załadunku w miejskim tempie. Ładowność do 345 kg czyni z tego malucha realne narzędzie pracy. Wrażliwi na styl francuscy przedsiębiorcy załadują tu ponad 1000 litrów towaru.
Napęd stworzony do miasta
Nowy van utrzymuje wszystkie przewagi wynikające z elektrycznego napędu stosowanego w Renault 4 E-Tech. Silnik o mocy 150 KM i akumulator o pojemności 52 kWh pozwalają przejechać w satysfakcjonującej dynamice do ponad 400 km na jednym ładowaniu. To z kolei można realizować albo klasycznie (przez złącze AC), albo w trybie szybkim (DC) – w tym drugim wariancie „czwórka” wraca do pracy po 30 minutach.
Ma to sens tak w samochodzie użytkowym, jak i osobowym – szczególnie w Polsce. Któż by nie chciał poruszać się po miastach bez płacenia za paliwo i parkingi, bez stania w korkach (dzięki możliwości korzystania z buspasów) oraz emitowania spalin pod nosami przechodniów?
Produkcja i adaptacja: 100% Renault
Za przygotowanie specjalnej wersji Renault 4 E-Tech Van odpowiadała należąca do Renault firma Qstomize. To właśnie ona od dekad specjalizuje się w modyfikacjach pojazdów dla konkretnych grup zawodowych: od szkół jazdy, przez firmy kurierskie, aż po służby mundurowe. Nowy Renault 4 E-Tech Van powstaje w zakładzie Manufacture Ampere w Maubeuge – sercu francuskiej elektromobilności.
Renault 4 E-Tech Van to kolejny dowód na to, że elektromobilność nie pozbawia motoryzacji charakteru, a wręcz przeciwnie: daje tym historiom, które znamy i kochamy, drugie życie – już bez emisji spalin i z funkcjonalnością dopasowaną do współczesnych potrzeb.